Prelungire termen de depunere a registrului

Termenul de depunere a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic s-a prelungit pana pe data de 15.12.2011.

HG1105/02.11.2011

Articolul I

Hotărârea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 27 mai 2011, se modifică după cum urmează:

1. La articolul 3 alineatul (2), litera g) va avea următorul cuprins: g) salariul de bază lunar brut şi sporurile, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă;

2. La articolul 4, partea introductivă a alineatului (1) va avea următorul cuprins: Articolul 4 (1) Completarea, respectiv înregistrarea în registru a elementelor prevăzute la art. 3 alin. (2), şi transmiterea registrului se fac după cum urmează:

Articolul II

Elementul prevăzut la art. 3 alin. (2) lit. g) din Hotărârea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, aşa cum a fost modificat prin prezenta hotărâre, se completează în registrul general de evidenţă a salariaţilor şi pentru contractele individuale de muncă deja înregistrate, până la data de 15 decembrie 2011.

 

Informatii Parole functionale/nefunctionale

In atentia angajatorilor noi precum si a celor carora nu le functioneaza conturile/parolele pentru transmiterile/depunerile online ale Registrului electronic pe sistemul nou HG 500/2011!

Va informam ca pentru obtinerea unui cont nou functional, sunteti obligati sa efectuati prima depunere a Revisalului la ghiseele ITM. In urma depunerii, veti obtine un cod de incarcare de forma "20110930_37_0_28494141_653083537".

Atasati actelor necesare obtinerii parolei listingul eliberat de ITM care cuprinde codul de incarcare in vederea  solicitarii eliberarii conturilor/parolelor.

Mentionam ca in momentul generarii conturilor/parolelor, nu se mai transmite un mail de activare, astfel contul trebuie sa fie functional instant dupa eliberarea parolei la ITM.

Angajatorii care au detinut conturi/parole functionale pe sistemul vechi (HG161/2006) si sunt functionale pe sistemul nou (HG 500/2011), nu vor solicita alte conturi/parole decat in cazul in care doresc schimbarea parolei.

 

Referitor la Portalul ITM Online

În perioada urmatoare, versiunea actualizata conform prevederilor HG 500/2011 si versiunea de portal conform prevederilor HG 161/2006 vor functiona în paralel permitând astfel angajatorilor sa efectueze transmiterea registrului de evidenta a salariatilor în conformitate cu prevederile legale.

Depunerea registrului în formatul prevazut de prevederile HG 500/2011 se va face conform termenelor legale prevazute de actul normativ.

In conformitate cu prevederile H.G.500/2011, portalul de preluare a registrelor de salariati in format XML, conform H.G.161/2006, nu va mai fi disponibil incepand cu data de 1 noiembrie 2011.

 

Externalizarea REVISAL

Angajatorii care vor contracta serviciul de completare şi transmitere a registrului general de evidenta al salariatilor vor incheia in forma scrisa contracte de prestari servicii cu prestatori, care isi desfaşoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare.

Contractele incheiate in forma scrisa vor cuprinde:

• interdictia subcontractarii, serviciilor de completare si transmitere a registrului incredintate de angajator;

• data intrarii in vigoare si a incetarii contractului;

• respectarea dispozitiilor art. 20 alin. (5) din Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date:

» obligatia prestatorului de a actiona doar in baza instructiunilor primite de la angajator/beneficiar;

» obligatia prestatorului de a aplica masurile tehnice si organizatorice adecvate pentru protejarea datelor cu caracter personal impotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificarii, dezvaluirii sau accesului neautorizat, in special daca prelucrarea respectiva comporta transmisii de date in cadrul unei retele, precum si impotriva oricarei forme de prelucrare ilegala;

» obligatia prestatorului de utiliza pentru completarea şi transmiterea registrului doar persoane care prezinta suficiente garantii in ceea ce priveste masurile de securitate tehnica si organizatorice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.

Angajatorii care vor contracta serviciul de completare si transmitere a registrului general de evidenta al salariatilor au obligatia informarii in scris, a inspectoratului teritorial de munca despre incheierea contractului de prestari servicii, in termen de 3 zile lucratoare.

Informarea se va face printr-o adresa intocmita de angajator, care va cuprinde:

• denumirea prestatorului de servicii;

• certificatul de inregistrare al prestatorului eliberat de registrul comertului;

• data de la care s-a contractat serviciul de completare si transmitere a registrului.